کارنما پلتفرم هوش مصنوعی 


امروزه در شرکتها و سازمانها داده های زیادی توسط دستگاه ها وماشین آلات تولید می شوند و در سیستم های مالی، تولید و فروش ذخیره میشوند. این داده ها معمولا توسط کارشناسان به اطلاعات مورد نیاز مدیران تبدیل شده و به صورت فرم های کاغذی و یا در قالب اکسل و یا گزارشهای نرم افزاری به سمع و  نظر مدیران می رسد تا در تصمیم گیریهای مهم مورداستفاده قرار بگیرد.
بررسی و تحلیل این داده ها و تبدیل آنها به اطلاعات کار ساده ای نیست. پلتفرم هوش مصنوعی کارنما با کمک تکنیک های تحلیل BIG Data و AI ضمن تجزیه و تحلیل گذشته، پیش بینی لازم برای آینده را تسهیل نموده و خروجی مناسبی برای مدیران ایجاد میکند.
کارنما سیستمی متفاوت با سامانه های موجود در شرکتها و سازمان ها می باشد. این سیستم از منابع مختلف کسب اطلاعات می کند. کارنما با جمع آوری اطلاعات لازم از سامانه های:
 
  1. اتوماسیون اداری و مالی شرکت
  2. اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ
  3. حقوق و دستمزد
  4. فروش
  5. انبار
  6. حسابداری
  7. BPMS‌ یا گردش کار
  8. MIS‌ یا سیستم اطلاعات مدیریت
  9. ERP‌ یا سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی
  10. برنامه ریزی تولید و ....
شاخص های مدیریتی مورد نیاز سازمان را استخراج کرده، تجزیه و تحلیل نموده و به مدیران نمایش می دهد.
 

​​​​​​​

ضرورت کارنما

 
  1. آیا گزارشات موجود در  سیستم های مالی و حسابداری بر اساس نرخ تورم روز و ریسک وصول مطالبات ایجاد می شوند و یا بر اساس اطلاعات ثبت شده در سالهای گذشته؟

  2. آیا از صحت گزارشاتی که در فرآیند فعلی شما (نیمه دستی و نیمه ماشینی) به دست می آید اطمینان دارید؟

  3. آیا گزارشات شما همه حقایق را بیان می کنند؟

  4. آیا از دلایل توقف تولید خود و یا کاهش تولید خود اریابی دقیقی دارید؟

    1. بیشترین دلیل توقف خط شما چه عواملی بوده است؟

    2. بیشترین هزینه نگهداری در کدام بخش انجام شده است؟

    3. ضرر ناشی از قطعی برق برای شما چقدر بوده است؟

    4. کمبود مواد اولیه چقدر موجب توقف خط شما شده است؟

    5. مرخصی و یا بیماری پرسنل چه تاثیری روی خط شما داشته است؟

    6. رضایت مندی واقعی مشتریان شما چقدر است؟

    7. تحلیل شبکه های اجتماعی شما چه حقایقی را در بر دارد؟ و ....


 

عملکرد کارنما

کارنما چگونه عمل میکند؟
کارنما دارای ۳ فاز استقرار است.
  1. ​​​​​​در فاز اول کسب و کار شما بررسی شده و به پایش اطلاعات و وضعیت موجود پرداخته می شود. در این مرحله کارنما درمحل شرکت شما نصب و راه اندازی می شود.
  2. در فاز دوم داشبوردی مدیریتی برای درک بهتر داده ها و تبدیل آن به اطلاعات مهم ایجاد می شود. اولویت های اول هیات مدیره و مدیرعامل در این فاز مورد بررسی و رصد قرارگرفته و نمایش داده می شود.​​​​​​​
  3. در فاز سوم تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد شاخص های مهم انجام می شود. در فرآیند تجزیه و تحلیل اطلاعات دو وظیفه مهم را کارنما انجام می دهد:
کارنما، داده های دریافت شده از سیستم ها را با واقعیات کشور تطبیق داده و به روز رسانی می کند. مثلا اموال و دارایی های شرکت را بر اساس تورم کشور در ۴۰ سال گذشته به نرخ روز محاسبه کرده و یا مطالبات سالیان گذشته را بر حسب ریسک دریافت مطالبات کاهش داده و به صورت واقعی تر از آنچه که گزارشات معمول سازمانها دارند ارائه میکند.
کارنما، شاخص های محاسبه شده و داده های مهم را بر اساس روشهای هوش مصنوعی(شبکه های یادگیری عمیق) مورد بررسی قرارداده و پیش بینی ماههای آینده را برای مدیران سازمان ترسیم میکند. پیش بینی آینده توسط سیستم های معمول با اعمال ضریب دستی میزان رشد آینده انجام می شود لیکن در کارنما توسط موتور هوشمند سیستم انجام می شود.

 
​​​​​​